Naar homepage
Enjoy Green Energy
Bedrijf > Persberichten > WhisperPower pakt groots uit tijdens METS 2017

WhisperPower pakt groots uit tijdens METS 2017

De bezoekers van METS 2017 kunnen niet om WhisperPower heen. Gelijk bij aankomst lopen zij bij de ingang van de Europahal aan tegen een splinternieuwe Mercedes Demo bus waar de nieuwste WhisperPower generatoren en systemen in vol bedrijf worden gedemonstreerd.

Daarnaast pakt WhisperPower ook in hal 1 nog eens groots uit. Er worden veel nieuwe producten aan de markt geïntroduceerd.

Nieuwe Piccolo Genverter modellen
Een publiekstrekker is de Genverter Piccolo range, een kleine krachtige variabele toeren generator serie, die uitgebreid is met een 8 kVA en een 10 kVA versie.

De belangrijkste kenmerken:

• Polyester geluidskap voorzien van geluiddempend materiaal.
  • Bovendelen kunnen geheel weggenomen worden.
  • Modellen voldoen aan Tier 4 en zijn EPA compliant (USA norm).
  • Leverbaar voor 120 V 60 of 50 Hz (USA en Japan markten).
  • Optioneel:  een fraai en functioneel TOUCH paneel van 5/ 7 inch

Alle modellen zijn voorzien van de variabele toeren techniek die instelling van de toeren op basis van de systeembehoefte mogelijk maakt.

Piccolo range

Download de Piccolo brochure hier.

Paradepaardje Genverter M-GV 15
Volgend op de introductie van de 8 en 10 kVA Genverter modellen in 2016, introduceert WhisperPower een 15 kVA watergekoelde compacte generator. Deze laatste toevoeging aan de nieuwste generatie diesel generatoren met variabele toeren wordt compleet geleverd met een omvormer en een geavanceerd touch screen afstandsbedieningspaneel. Verder kunnen als optie alle installatie accessoires zoals een water/gasscheider, waterlock, waterinlaat en slangen worden meegeleverd.

Inverter M-GV 15

Download een uitgebreid persbericht over de Genverter M-GV 15 hier.

Uitbreiding van de  generator accessoires
Naast de bestaande Delta Waterlocks en Water/Gasscheiders is er een budget range ontwikkeld. Deze componenten zijn als complete kit en als losse componenten te bestellen en momenteel beschikbaar voor alle generator modellen tot 12kVA.

Generator Accessoires
Geavanceerde shunt
WhisperPower heeft flink opmars gemaakt als totaal leverancier van de nieuwe generatie stroomsystemen. Productontwikkeling en innovatie staan hoog in het vaandel, wat een constante stroom aan nieuwe of verbeterde producten oplevert. Nieuw in het programma is de WP- BM Smart Shunt, een centraal meetinstrument dat de 12, 24 of 48 VDC  energiehuishouding monitort en de laad/ontlaadstatus van de accu aan boord van vaartuig, voertuig of landobject weergeeft. Met een uitbreiding van het standaard pakket kan dit ook op afstand. De digitale shunt kan eenvoudig aangesloten worden op elk soort en merk accu en het WhisperConnect DC Bus systeem dat verbonden kan worden met een groot deel van het WhisperPower leveringsprogramma. De Smart Shunt kan geleverd worden met een 5 INCH TOUCH paneel voor de functie van accumonitor.

Smart Shunt
Download de WP-BM Smart Shunt datasheet hier.

Uitbreiding van het omvormer pakket
Om aan de vraag naar omvormers met hogere vermogens te kunnen voldoen is er een nieuwe 3 kWatt omvormer geschikt voor 12 V accu systemen opgenomen in het zogenaamde Orange pakket van WhisperPower. De WP- Sine 12/3000 levert 3000 Watt aan vermogen met een zuivere sinusspanning en zeer stabiele frequentie. Het apparaat weegt slechts 6.9 kg en is zeer compact. Met een lengte van 53.9 cm, een breedte van 23 cm en een hoogte van 11.5 cm is dit één van de kleinste en krachtigste sinus omvormers die leverbaar is op de wereldmarkt. Het piekvermogen is 6 kW. Geschikt voor onder meer kleine wasmachines, keukenapparatuur, inductie koken, zwaar gereedschap etc.

WP Sine 12-3000

Download de WP-Sine datasheet hier.

Goed nieuws voor de jachteigenaar
Het is alweer 5 jaar geleden dat WhisperPower een productenprogramma heeft samengesteld voor de verkoop via de watersportwinkel. In die periode is het productenpakket flink uitgebreid met energieapparatuur speciaal ontwikkeld voor de eindgebruiker cq jachteigenaar. Ondertussen is er een groot en stabiel netwerk ontstaan van watersportwinkels die het WhisperPower pakket in de schappen heeft liggen.

Roel ter Heide, eigenaar en CEO van WhisperPower zegt hierover.  “WhisperPower blijft als merk trouw aan het concept van verkoop via de handel. Om dat kracht bij te zetten gaan wij voor het seizoen 2018 extra aandacht besteden aan het productenpakket voor de eindgebruiker. De succesvolle “Orange” campagne in de watersportbladen en in de winkels wordt voortgezet met de actie “Koffie uit de Accu”. Het is gebleken dat veel watersporters geen, of een zeer oude omvormer aan boord hebben en toch wel heel graag een eigen kopje koffie willen maken met moderne apparatuur. Daarvoor is tenminste een 2 kWatt sinus omvormer nodig van goede kwaliteit.”

Orange brochure

Download de Orange range brochure hier

Intensievere samenwerking met Yachtcontrol
Op het gebied van systeemintegratie en productontwikkeling gaat WhisperPower intensiever samenwerken met Yachtcontrol. Yachtcontrol, gevestigd in Hattem, houdt zich bezig met de ontwikkeling van software voor monitoring- en controlesystemen aan boord. Daarnaast ontwikkelen zij software voor de aansturing van diverse hydraulische en elektrische apparaten. Het bedrijf ontwikkelt en levert complete  glass-bridge systemen met geïntegreerde navigatie- en communicatieapparatuur, eventueel op maat van de klant gemaakt. Samen met Yachtcontrol heeft WhisperPower het WhisperCare concept opgezet om installaties die door de beide ondernemingen geleverd worden op afstand te kunnen monitoren via GSM of internet. Op korte termijn worden er nog meer functies aan het WhisperPower pakket toegevoegd zoals digitaal schakelen en uitgebreide domotica.

Yachtcontrol
Complete systeemoplossingen
WhisperPower ontwikkelt de energiesystemen in nauwe samenwerking met de jachtbouw. Dat heeft een nieuwe generatie geavanceerde hybride energiesystemen opgeleverd.

Bij deze geavanceerde hybride energiesystemen, ook wel bekend onder de naam New School systemen, wordt het geleverde vermogen van het systeem afgestemd op de energiebehoefte van de verbruikers zodat het draaien van de generator, welk in de meeste gevallen een Genverter variabele toeren generator is, tot een minimum beperkt kan blijven. Mede door gebruik te maken van de AC Powercube, een zeer innovatieve omvormer, die veel vermogen levert (on demand) en minimaal verlies heeft, in combinatie met de DC Powercube laders is dit mogelijk.

“Wij, als WhisperPower zijn trots dat de technische systemen die in samenwerking met de jachtbouw zijn ontwikkeld nu als de nieuwe standaard gelden. Steeds meer jachten worden uitgerust met een hybride systeem van ons. Een mooi resultaat na 7 jaar van hard werken en fors investeren.” Aldus Roel ter Heide.

Advanced Hybrid System
De WP Magazine dit jaar is een speciale editie over systemen waarin de onbegrensde mogelijkheden en diverse systeemconfiguraties worden belicht en de werven hun ervaringen delen.
Download de WP Magazine Special Systems editie here.

Download press pack here

Verkooppunten